Pääsiäisviestintä voi olla markkinointia, se voi liittyä etätapahtumien järjestämiseen, kampanjakeräykseen, tiedottamiseen - mihin vain! Tärkeintä on, että uutiskirjeesi tavoittaa lukijat.
Viisi viestintivinkkiä
- Ennen viestintäsunnitelman luomista mieti, miten vastaanottajasi viettävät pääsiäistä. Mitä voit tarjota heille pääsiäiseen liittyen? Tarjoatko alennuksia, tiedotat kampanjasta vai kenties järjestät etätapahtuman?
- Suunnittele ja luo kampanja ajoissa ja ajasta viestit lähtemään haluttuina ajankohtina. Voit luoda joko yhden tai useamman kampanjan. Pääsiäisenä voit poiketa hieman graafisesta ohjeistuksesta ja luoda värikkään uutiskirjeen.
- Liitä muutkin viestintäkanavasi kampanjaan mukaan. Sosiaalisen median viestejä voi myös luoda ja ajastaa valmiiksi. Mieti miten kampanjat tukevat toisiaan.
- Pääsiäisviestintä voi olla myös pelkästään uutiskirjetilaajiesi kiittäminen ja hyvän pääsiäisen toivottaminen. Anna vastaanottajillesi tunne, että ajattelet heitä.
- Ilmoita viestissä poikkeavat aukioloajat ja muut pääsiäiseen liittyvät poikkeukset.
Muistathan, että Creamailerissa on valmiita pääsiäisteemaisia viestipohjia, joiden avulla luot nopeasti upean uutiskirjeen. Creamailerissa luot näppärästi myös pääsiäiskyselyt sekä tapahtumat.