Oletko vastikään ottanut uutiskirjeen osaksi viestintäkäytänteitäsi? Onnittelut, olet tehnyt hyvän valinnan! Viestintäohjelmiston käyttöönotto on ensimmäinen tärkeä askeleesi, mutta mitäs sitten? Ohessa viisi vinkkiä, jotka sinun kannattaa huomioida.
- Ihan ensimmäisenä sinun kannattaa esitellä itsesi ja yrityksesi asiakkaillesi. Tee se heti ensimmäisessä uutiskirjeessä.
- Kerro vastaanotajille kuinka usein viestintää lähetät ja mitä viestisi pitävät sisällään.
- Laadi itsellesi viestintäaikataulu. Voit myös teemoitella viestit valmiiksi. Aikataulutuksessa ja teemoittelussa kalenteri on hyvä pitää lähettyvillä ja huomioida juhlat ja pyhät: pääsiäinen, vappu, joulu… Kaikki hyviä syitä luoda uutiskirjekampanja.
- Lisää viestiin yhteystiedot, sosiaalisen median sivut, aukioloajat ja kuvia henkilökunnastasi tai tuotteistasi. Uutiskirjeen perumislinkki ja linkki tietojen muuttamiseen ovat Creamailerin viestipohjissa valmiina.
- Ensimmäisen uutiskirjeesi tulisi olla sellainen, jossa yrityksesi persoona nousee esiin. Ole rohkeasti sitä mitä olet ja ota asiakkaasi osaksi tarinaasi.
Katso myös opas yrityksille. Lisää vinkkejä viestintään saat Creamailerin käsikirjasta sähköpostimarkkinointiin ja lukemalla blogiamme.