Adoben 2013 Digital Publishing Report: Retail Apps & Buying Habits -tutkimuksesta kävi ilmi, että tabletin käyttäjistä 55 prosenttia hyödyntää laitettaan tavaroiden tai palveluiden ostamiseen verkosta, mutta älypuhelinten käyttäjistä ainoastaan 28 prosenttia.
Tutkimuksessa selvisi, että jälleenmyynti ja katalogisovellukset kasvattavat suosiotaan ostokanavana selainten sijaan. Tabletin käyttäjistä 60 prosenttia ja älypuhelinten käyttäjistä 56 prosenttia suunnittelee käyttävänsä verkkokauppasovelluksia kuluvan vuoden aikana.
Myös kuluttajat, jotka eivät vielä käytä mobiililaitettaan verkko-ostoksiin aikovat aktivoitua, sillä joka neljäs aikoo käyttää jotain verkkokauppasovellusta vuonna 2013. Älypuhelinten käyttäjistä 67 prosenttia ja tabletin käyttäjistä 52 prosenttia piti alennuksia merkittävänä syynä käyttää verkkokauppasovelluksia.
Ostokäyttäytymistä ohjailee ystävien suositukset, jolloin sosiaalisen jakamisen kanavat korostuvat.
Lähde: Adobe