TNS Gallupin mukaan sähköpostimarkkinointi kasvoi viime vuonna 16 prosentilla edellisvuoteen nähden, jolloin sen kokonaismääräksi kertyi 13,7 miljoonaa euroa. Mobiilimarkkinointikin petrasi, sillä kasvua oli peräti 69 %.
Huonosti ei mennyt viestinnän suunnittelijoillakaan. Markkinointiviestinnän suunnittelu nousi viime vuonna noin 516 miljoonaan euroon ja kasvoi 4,2 prosenttia. Mediatoimistojen myyntikate kasvoi 4,9 prosenttia, mainostoimistojen 2,8 prosenttia, digitoimistojen 11 prosenttia, viestintätoimistojen 5,2 prosenttia ja tapahtumatoimistojen 4,3 prosenttia.
Yleisesti katsoen markkinointiviestinnän määrä vuonna 2012 oli 3 380 miljoonaa euroa, josta laskua edelliseen vuoteen nähden oli 0,6 %. Mediamainonta laski yhteensä 2,9 prosenttia.
Sähköpostimarkkinoinnin ja viestinnän kasvu on ollut tasaista:
Lähde: TNS Gallup