Exact Targetin tekemän tutkimuksen The 2012 Channel Preference Survey mukaan sähköposti on tehokkain tapa asiakassuhteiden ylläpitämiseen sekä ostopäätöksiin vaikuttamiseen. Tutkimukseen vastaajista 66 % ilmoitti tehneensä hankinnan sähköpostimarkkinoinnin perusteella, kun vastaava luku puhelinmarkkinoinnissa oli 24 % ja tekstiviestimarkkinoinnissa 16 %.
Tarjousten etsinnässäkin sähköposti päihitti muut kanavat (44 %) kotisivujen tullessa hyväksi kakkoseksi (43 %) ja hakukoneiden kolmanneksi (6 %). Sähköpostitse tapahtuvaa markkinointia halutaan saada, sillä tutkimukseen osallistuneista 77 % ilmoitti haluavansa ottaa vastaan sähköpostimarkkinointia tavallisen markkinointipostin suosion jäädessä 9 %:iin ja tekstiviestimarkkinoinnin 4 %:iin.
Tutkimuksen mukaan tietoa jaetaan eniten sähköpostin välityksellä ja se on selkeästi myös suosituin viestintäkanava. Asiakkaat suosivat asiakassuhteiden ylläpitämistä sähköpostitse ja toivovat saavansa sekä asiakaspalveluun liittyvät viestit sekä muistukset sähköpostitse.
Lataa tutkimus täältä: Exact Target