Ascend2, yhteistyössä Research Underwritersin kanssa, tutki maailmanlaajuisesti yritykseltä yritykselle (B2B) ja yritykseltä kuluttajalle (B2C) -markkinointia saadakseen selville kuinka markkinoijat saavuttavat tavoitteensa ja mitkä tekijät markkinoinnissa koetaan haasteellisimmiksi.
Tulokset osoittivat suurimman haasteen olevan relevantin ja kiinnostavan sisällön luominen, joka samalla myös koetaan kaikista tehokkaimmaksi markkinointikeinoksi.
Sähköpostimarkkinoinnin haasteet
Tehokkaimmat taktiikat tavoitteiden saavuttamiseksi
Yritysten päävoitteena oli tilaajien määrän kasvattaminen ja uusien asiakassuhteiden luonti. Klikkausten seuraaminen koettiin parhaimmaksi keinoksi seurata kampanjoiden tehokkuutta.
Lähteet: Ascend2 ja Research Undewriters