Adestran tekemässä tutkimuksessa tutkittiin miljoonien sähköpostien avauksia ja klikkauksia. Tutkimuksen tulokset osoittivat, että otsikoiden pituudella ja niissä käytetyillä sanoilla on selkeä vaikutus avaus- ja klikkausmääriin.
Viestin avausmäärät kertovat näkyvyyden ja klikkausmäärät vuorovaikutuksen saavuttamisesta. Tutkimuksessa otettiin huomioon eri sektoreita sekä B2B ja B2C -viestintä.
Markkinointi
Markkinoinnin kohdalla tulokset osoittivat, että pidemmät otsikot houkuttelevat avaamaan viestin ja lyhyemmät klikkaamaan linkkejä. Tarjouksiin liittyvät otsikot, kuten 20 %:n alennus ja kesäale lisäsivät sekä avausten että klikkausten määrää.
B2B
B2B-viestinnässä pitkät viestisisältöä kuvaavat otsikot saivat eniten tulosta aikaan. Rahaan liittyvät termit, kuten tuotto, voitto ja liikevaihto saivat avaus- ja klikkausmäärät nousuun.
B2C
B2C-viestinnässä 3-5 sanan mittaiset otsikot eivät houkutelleet avaamaan eivätkä klikkaamaan, kun taas 6-10 sanan otsikot nostivat avausprosenttia, mutta eivät klikkausprosenttia. Kahdenkymmenen sanan mittainen otsikko taas nosti avausprosenttia 115 % ja klikkauksia 85 %. Ja kuten markkinoinnissakin, alennuksiin viittaavat sanat lisäsivät sekä avaus- että klikkausmääriä.
Järjestöt ja hyväntekeväisyys
Pidemmät otsikoit toimivat kampanjoissa, joilla pyrittiin kasvattamaan tietoisuutta, kun taas lahjoituskampanjoissa toimivat paremmin lyhyemmät otsikot.
Personointi nousi tutkimuksessa myös yhdeksi tärkeäksi tekijäksi sekä avaus- että klikkausmäärien kasvulle.
Testaamalla saat selville mikä vetoaa omiin vastaanottajiisi!
Lähde: Adestra (pdf)