Pew Research Center julkaisi tutkimuksen millaista Facebookin käyttö on nykyään, 10 vuotta lanseerauksen jälkeen. Tutkimuksesta kävi ilmi, että 64 prosenttia Facebookin käyttäjistä vierailee sivustolla päivittäin.
Käyttö on lisääntynyt vuodesta 2010, jolloin päivittäisten käyttäjien prosenttiosuus oli 51. Vaikka sivuston päivittäinen käyntiaste on suuri, vain 10 prosenttia käyttäjistä vaihtaa tai päivittää statuksensa joka päivä.
Muita kiinnostavia löydöksiä:
- Aikuisista 57 prosenttia ja 12–17-vuotiaista 73 prosenttia on Facebookissa.
- Henkilöistä, jotka eivät itse käytä Facebookia 52 % asuu henkilön kanssa, jolla on Facebook-tili.
- 44 prosenttia Facebookin käyttäjistä “tykkää” kavereiden postauksista vähintään kerran päivässä.
- Puolella Facebookin aikuiskäyttäjistä on vähintään 200 kaveria.
- 36 prosenttia Facebookin käyttäjistä eivät pidä kavereidensa liiallisesta postausmäärästä.
Tutkimuksen tulokset osoittavat selvästi Facebookin olevan paikka, jossa ihmiset jakavat intressejään ja elämässään tapahtuvia asioita sekä pitävät kontakteja yllä. Facebook-markkinointia suunnitellessa kannattaakin muistaa syy miksi ihmiset kyseistä mediaa käyttävät.
Markkinointi ei saisi olla pelkkää mainospostausta, vaan markkinoinnin sisällön tulisi olla kiinnostavaa ja sellaista, jonka avulla ihmisiin luodaan kontakti.
Lue lisää tutkimustuloksista: Pew Research Center