Sähköpostimarkkinointi on edelleen markkinoinnin suosituin kanava. eMarketerin tutkimuksessa selvitettiin ranskalaisten internetkäyttäjien ostokäyttäytymistä ja todettiin, että puolet kuluttajista, jotka saivat markkinointiviestin sähköpostitse, siirtyivät viestin lukemisen jälkeen tekemään ostoksia.
Tutkimukseen vastaajista 46 prosenttia halusi markkinointia sähköpostitse ja 32 prosenttia suosi yrityksen verkkosivuja. Printatun mainonnan ystäviä vastaajissa oli 10 prosenttia sosiaalisen median mainonnan suosion jäädessä viiteen prosenttiin. Vähiten markkinointia (2 %) haluttiin puhelimen sovellusten, tekstiviestien sekä puhelinmyynnin kautta.
Sähköpostinmarkkinoinnin suosiota selittää myös se, että sähköpostia luetaan kasvavassa määrin kannettavilla laiteilla. Vuodesta 2012 älypuhelimella sähköpostin lukevian määrä on noussut kuudesta prosentista 38 prosenttiin. Älypuhelinten lisääntyessä sähköpostia luetaan aina sopivan hetken tullen missä tahansa. Trendi on huomattavissa jo nyt esim. julkisissa kulkuneuvoissa ja ruokapaikoissa.
Lähde: eMarketer