Kuinka pitkä uutiskirjeen otsikon tulee olla? Entä millaiset "iskusanat" saavat vastaanottajan avaamaan uutiskirjeen? SendGrid tarkasteli viittä miljoonaa uutiskirjeotsikkoa ja totesi otsikon pituudella olevan vaikutus viestin avausmääriin.
Siinä missä seitsemän sanan otsikot (14 %) ovat yleisimpiä, kolmen sanan otsikolla (1.6 %) varustetut uutiskirjeet avataan varmimmin (21 %). Mitä pitempi otsikko, sitä vähemmän vastaanottajat kiinnostuivat uutiskirjeen sisällöstä.
Tutkimuksesta kävi myös ilmi, että otsikoiden sanojen valinnalla on vaikutus viestien avausprosentteihin. Vastaanottajat avasivat enemmän “eilen” (21 %) ja “huomenna” (22 %) -sanoilla varustettuja uutiskirjeitä, kuin sellaisia missä käytettiin “tänään” (12 %) -sanaa. Myös sana “pian” sai vastaanottajan toimimaan useammin kuin “nyt”. Otsikoissa ei myöskään kannata käyttää linkkejä, sillä linkillisellä otsikolla varustetut uutiskirjeet avattiin yli seitsemän prosenttia linkittömiä harvemmin. Hastagien käyttöä otsikoissa kannattaa myös välttää.
Lähde: SendGrid