Tärkeät vinkit loppuvuoden viestintään

Tärkeät vinkit loppuvuoden viestintään

03.11.2022 tapahtumatyökalu, uutiskirje, viestintä, automaatio

Lokakuu kääntyi marraskuuksi ja on aika suunnitella loppuvuoden viestintää. Asiakkaiden, jäsenten ja yhteistyökumppaneiden muistaminen onnistuu helposti Creamailerin valmiilla viestipohjilla. Viestit kannattaa luoda valmiiksi ja ajastaa lähtemään haluttuna ajankohtana. Näin voit keskittyä muihin töihin vuoden kiireisimpänä ajankohtana. 

Suunnittele viestintä

Tee viestintäaikataulu, jossa on tarpeeksi aikaa viestien suunnittelulle ja luomiselle. Mieti milloin vastaanottajat ovat parhaiten tavoitettavissa ja ajasta viestit lähtemään parhaimpana ajankohtana. Muista hyödyntää Creamailerin viestinnän automaatiota

Loppuvuoden tärkeät päivät:

5.11. pyhäinpäivä
6.12. itsenäisyyspäivä
​13.12. Lucian päivä
21.12. talvipäivänseisaus
24.12. jouluaatto
25.12. joulupäivä
26.12. tapaninpäivä
31.12. uudenvuodenaatto
6.1. loppiainen

Tapahtumakutsut

Oletko järjestämässä kenties pikkujoulut tai muun juhlan? Voit kutsua vieraat juhliisi ja pyytää ilmoittautumiset juhlallisesti Creamailerin tapahtumatyökalulla.

Sähköinen joulukortti

Sähköisen joulukortin lähettäminen jäsenille, yhteistyökumppaneille sekä muille tärkeille tahoille on hyvä tapa kiittää kuluneesta vuodesta ja kertoa tulevan vuoden suunnitelmistasi. Voit myös antaa esim. mahdollisuuden lahjoituksen tekemiseen. 

Markkinointi

Onko sinulla tuotteita tai palveluja mitä haluat mainostaa ja markkinoida? Voit helpottaa asiakkaiden joulukiireitä ja tarjota heille lahjaideoita sekä lahjakortteja. Luo markkinointikampanja, joka sisältää useamman viestin, jälkikampanjointia unohtamatta. Viestit voit luoda ja ajastaa valmiiksi etukäteen. 

Kyselyt

Loppuvuodesta on myös hyvä kysyä palautetta asiakkailta ja jäseniltä. Miten kulunut vuosi on mennyt ja mitä tulevalta vuodelta toivotaan? Kyselyt voi luoda näppärästi Creamailerin kyselytyökalulla.

Muista myös

  • Kertoa loppuvuoden poikkeavista aukioloajoista sekä muista tiedotettavista asioista.
  • Lisätä uutiskirjeen tilausmahdollisuus sekä viesteihisi että kotisivuillesi.
  • Seurata analytiikkaa, jotta tiedät mikä lukijoitasi kiinnostaa.
Kirjoittaja: Creamailer Oy