Mikä olisi palkitsevampaa kuin saada asiakkaat lukemaan uutiskirjeet kokonaisuudessaan? Infotulvan paineessa elävä asiakas valitsee lukemansa kiinnostavien otsikoiden perusteella. Hän valitsee otsikoista sellaiset joista hän hyötyy eniten juuri nyt.
Viestien kohdistaminen oikeille kohderyhmille on tärkeää ja jopa karkea jaottelu parantaa tuloksia huomattavasti.
Kokeilu on avainsana hyvän lopputuloksen saavuttamiseksi. Kirjeessä tulisi olla yksi selkeä perusviesti, tarjous tai koukku, jolla asiakas saadaan syventymään viestiisi. Uutiskirjeet kannattaa luoda helppolukuiseksi ja asiasisällöltään suppeaksi, jotta saadaan tärkeää tietoa uutiskirjeiden ja linkkien avausmääristä. Pienet ryhmät antava viitteitä siitä kuinka suuremmat ryhmät reagoivat.
Osuva otsikko ja napakka ingressi houkuttelevat asiakkaan lukemaan lisää uutisoidusta aiheesta. Rivimäärältään otsikko kannattaa rajoittaa 60 merkkiin, joka on vielä helposti luettavissa. Kokonaisessa kappaleessa olisi hyvä olla n. 250-350 merkkiä välilyönteineen.
Asiakkaiden aktiivisuuden ja mielenkiinnon kohteiden seuraaminen antaa vinkkejä tulevien uutiskirjeiden sisällön suunnittelulle sekä kohderyhmien valinnalle.
- Valitse selkeä kohderyhmä
- Luo viesti tai tarjous vain kohderyhmälle
- Vältä usean eri viestin sijoittamista samaan uutiskirjeeseen
- Luo lyhyt ja ytimekäs sisältö
- Luo mahdollisuus palautteeseen vaikkapa palkinnon avulla