Markkinointiviestintään käytettiin viime vuonna yhä enemmän rahaa. Mediamainonnan ja muun markkinointiviestinnän määrä oli viime vuonna yhteensä noin 3,2 miljardia euroa. Kasvua edellisvuodesta tuli 4,6 prosenttia.
Nopeimmin kasvavat mainostamisen alat ovat mobiili- ja sähköpostimarkkinointi, selviää Mainonnan Neuvottelukunnan TNS Gallupilla teettämästä selvityksestä.
Suoramarkkinoinniksi laskettava sähköpostimarkkinointi kasvoi yli 100 prosenttia, ja siihen panostettiin viime vuonna jo 10 miljoonaa euroa. Telemarkkinoinnin määrä pysyi ennallaan. Siihen laitettiin noin 230 miljoonaa euroa.
Perinteiseen mediamainontaan, kuten lehtiin, televisioon, radioon ja verkkomainontaan, käytettiin yhteensä noin 1,3 miljardia. Kasvua oli hieman alle viisi prosenttia edellisvuodesta.
Lähde: STT