Asiakkaiden kanssa keskustellessani olen usein törmännyt tilanteisiin, joissa analytiikan seuraamisessa keskitytään pelkästään avausten sekä klikkausten seuraamiseen ja jätetään virheelliset osoitteet huomioimatta. Toimimattomat osoitteet kuitenkin kertovat meille hyvinkin paljon, joten niiden tarjoamaa tietoa ei kannata vähätellä.
Virheellisiä osoitteita tarkkailemalla huomaat, jos ennen yhteyshenkilönäsi toimineen henkilön sähköpostiosoite ei olekaan enää käytössä. Tällöin on aika tarttua luuriin ja selvittää uusi yhteyshenkilö, jotta saat viestisi taas perille ja asiakkaat tietoisiksi toiminnastasi. Ei kannata päästää asiakkaita lipsumaan käsistä vain sen takia, etteivät viestisi saavuta vastaanottajaa.
Yleistä myös on, että nimivaihdosten myötä sähköpostiosoitteet vaihtuvat ja vanhat osoitteet lakkaavat toimimasta. Joskus voi käydä myös niin, että on itse kirjoittanut osoitteen postituslistaan väärin, jolloin tärkeät viestit eivät saavuta vastaanottajia. Tällaiset virheet ovat helposti havaittavissa ja korjattavissa.
Muun analytiikan seurannan ohella kannattaakin muistaa vilkaista myös virheellisiä osoitteita. Ne kun kertovat yllättävän paljon, mitä asiakasrintamalla tapahtuu.