Yksi markkinointi- ja viestintäautomaation tärkeimmistä osatekijöistä on postituslistat, eli käytännössä henkilöt, joille markkinointi ja viestintä kohdistuu.
Postituslistoja voi rakentaa monin eri tavoin, kunhan muistaa huomioida lain ja hyvät käytänteet. Käytännössä jokainen kohtaaminen, tapahtuipa se sitten kasvokkain tai välillisesti, on mahdollisuus postituslistan kasvattamiselle.
Esimerkkejä:
Asiakkaiden segmentointi onnistuu jo postituslistoja luodessa. Tällöin asiakkaat ryhmittyvät suoraan oikeille postituslistoille.
Esimerkki segmentoinnista:
Blogisarja:
- Mitä markkinoinnin ja viestinnän automaatiolla tarkoitetaan? Osa 1/8
- Markkinoinnin ja viestinnän automaatio - Sisällöntuotanto 2/8
- Markkinoinnin ja viestinnän automaatio - Asiakkuudet 3/8
- Markkinoinnin ja viestinnän automaatio - Automaatioketju 4/8
- Markkinoinnin ja viestinnän automaatio - Segmentointi 5/8
- Markkinoinnin ja viestinnän automaatio - Personointi 6/8
- Markkinoinnin ja viestinnän automaatio - Postituslistat 7/8
- Markkinoinnin ja viestinnän automaatio - Tulosten seuranta 8/8
Lisää aiheesta:
- Virheettömät postituslistat jo ennen viestin lähetystä
- Katso kuinka maailmalla kasvatetaan postituslistaa
- Vinkkejä tilaajamäärien kasvattamiseen
- GDPR eli EU:n tietosuoja-asetus - Markkinoijan, viestijän ja asiakkaan näkökulmat
- GDPR eli EU:n tietosuojauudistus - asiakkaiden ja palveluntarjoajien toimet ja vastuut
- Miten Creamailer auttaa huomioimaan GDPR:n tuomat postituslistoja koskevat velvoitteet?
- Näin tallennat ja arkistoit viestintäluvat Creamailerin avulla - GDPR
- Creamailerin ohjeet postituslistoihin