Tiedon suodatus ja analysointi ovat päivän kuumimmat sanat, koska nousukauden kynnyksellä pyritään välttämään turhaa työtä ja keskitytään vain olennaiseen.
Tietoa pursuaa CRM:stä, Google Analytic:stä ja verkon asiakaskyselyistä sekä kentältä. Mielestämme on tärkeää testata uutiskirjemarkkinointia suppeilla markkinoilla parhaan lopputuloksen löytämiseksi.
Pienen ryhmän testaaminen auttaa virheiden minimoinnin kanssa. Seuraavat analysoinnin osa-alueet auttavat viestien kehittämisessä:
- viestin avaukset
- linkkien aukaisut
- kerro kaverille -lähetykset
- viestin lukuaika
- toimimattomat osoitteet
- tilauksen peruuttaneet
- viestin roskapostiksi merkanneet
Olennaisen ja järkevästi jäsennellyn tiedon avulla analysointi on helppoa ja nopeaa.
Suurien lähetysmäärien ollessa kyseessä tietojen analysoinnin merkitys korostuu entisestään. Creamailerissa kaikki analysoitava tieto on käytettävissä selkeinä graafeina ja ladattavissa PDF tai Excel -muodossa.
Analyysejä tehtäessä huomataan myös nopeasti, jos uutiskirjeiden lukumäärä on joko noussut tai laskenut. Tilaajien käyttäytymisten muutoksista voidaan vetää johtopäätöksiä mistä kyseinen suuntaus johtuu ja kuinka tilannetta voidaan parantaa seuraavissa lähetyksissä. Tilastot ovat loistava apu pyrkiessä eteenpäin uutiskirjemarkkinoinnin tehostamisessa.