Katso kuinka maailmalla kasvatetaan postituslistaa

Katso kuinka maailmalla kasvatetaan postituslistaa

08.08.2012 postituslista, sähköpostimarkkinointi, uutiskirje

Ympäri maailmaa matkatessamme olemme tutustuneet eri yritysten sähköpostimarkkinointitekniikoihin. Iloksemme huomasimme, että Aasiasta alkaen Yhdysvaltoja kohden mentäessä sähköpostimarkkinointi markkinoinnin välineenä vain lisääntyi ja uusien tilaajien keräämiselle oli keksitty innovatiivisia menetelmiä. Ohessa esimerkkejä eri yritysaloilta.

Thaimaa

Bangkokilaisen sushiravintolan pöydillä oli lappuja, joissa sähköpostiosoitteen antamalla pystyi tilaamaan haluamiansa uutiskirjeitä. Katso

Vietnam

Ho Chi Minh Cityssä oli kahvilassa lasi, johon käyntikortin jättämällä osallistui lahjakorttien arvontaan ja tilasi uutiskirjeen. Katso

Australia

Brisbanessa oli Kit-kosmetiikkaliike, joka jakoi oston yhteydessä asiakkailleen uutiskirjeen tilauslappusia. Uutiskirjeen tilaamalla sai ilmaisia tuotelahjoja. Katso
Trilogyn tuotepakkauksen sisällä olevassa lapussa kehotettiin liittymään uutiskirjetilaajaksi saadakseen tuotetietoa, tarjouksia ja osallistuakseen kilpailuun. Katso

Uusi-Seelanti

Aucklandissa oli elokuva-aiheinen liike, jossa pystyi liittymään tilaajalistalle kosketusnäyttöisen ruudun kautta. Katso
Queenstownin Rydges-hotelliketjun auloissa oli tehty iPadille tilauslomake. Katso

Yhdysvallat

Santa Cruzissa Peets Coffee & Tea -kahvilassa jaettiin ostojen yhteydessä uutiskirjeen tilauslappuja. Uutiskirjeen tilaajat saivat ilmaisen juoman. Huomaa yksityisyystiedot lomakkeen alalaidassa. Katso
Los Angelesissa oli ravintolan pöydillä lappuja, jonka täyttämällä sai sähköpostitse tietoa tarjouksista sekä tapahtumista. Katso
Hawaijilla Ruby's-ravintolaketju kerää lisää tilaajia maljakkoon jätettävillä lapuilla ja käyntikorteilla. Käyntikortit osallistuvat kuukausittaiseen ruoka-arvontaan. Katso
Broadway on myös ottanut uutiskirjemarkkinoinnin haltuunsa. New Yorkissa The Book of Mormon -näytelmän lippujen arvontalipukkeessa pyydettiin sähköpostiosoitetta ja lupaa markkinointiin. Katso
Melrose Avenuella oli vaateliike, jonka tiskillä olevilla lapuilla pystyi tilaamaan uutiskirjeen ja valitsemaan millaisista viesteistä on kiinnostunut. Katso

Kuten tästä huomaamme, jokainen asiakastilanne on mahdollisuus tilaajalistan kasvattamiselle. Tuumasta toimeen vain!

Kirjoittaja: Creamailer Oy