Creamailerin omaviesti on jokaisen myyjän oikea käsi ja tehotyökalu. Omaviesti rakennettiin asiakaskokemusten pohjalta helpottamaan myyntityötä: sen avulla luot asiakassuhteita, kasvatat postituslistaa, kerrot tuotteestasi, tarjoat etuja ja kasvatat myyntiä. Mutta mikä omaviesti on?
Lähestytään asiaa esimerkin avulla.
Matti Myyntimies työskentelee Firma Oy:ssä myyjänä ja kulkee paljon asiakastapaamisissa ja erilaisissa tilaisuuksissa. Matin tavoitteena on tuotemyynnin lisäksi kasvattaa asiakaskuntaa ja tehdä tuotteistaan tunnettuja. Matti otti käyttöönsä Creamailerin omaviestin, jonka avulla sai kaiken tuon aikaiseksi.
Mitä Matti teki?
- Loi uuden postituslistan ja antoi sen nimeksi "Omaviesti"
- Kirjoitti markkinointihenkisen automaattisen viestin tarjoamistaan tuotteista, ja asetti sen lähtemään henkilön liittyessä postituslistalle.
- Tallensi puhelimensa bookmarkeihin postituslistan http-osoitteen: Postituslistat > Listan nimi (Omaviesti) > Lomakkeet > Tilaa uutiskirje -kohdassa oleva http-osoite.
Matin matkatessa asiakastapaamisissa ja erilaisissa tilaisuuksissa hän tiedustelee prospekteilta haluavatko he tietää Matin myymistä tuotteista lisää. Prospektin vastatessa myöntävästi Matti ottaa puhelimensa esiin, menee tallentamaansa http-osoitteeseen ja kirjoittaa henkilön tiedot tilauslomakkeelle. Kyseiselle henkilölle lähtee välittömästi Matin luoma automaattinen esittelyviesti. Matille jää postituslistaan henkilön yhteystiedot, jolloin hän voi halutessaan ottaa henkilöön myöhemmin yhteyttä. Kummatkin ovat tyytyväisiä: asiakas on ihmeissään saamastaan nopeasta palvelusta ja Matti saamastaan uudesta kontaktista.