20 tutkittua faktaa uutiskirjeviestinnästä

20 tutkittua faktaa uutiskirjeviestinnästä

26.02.2016 sähköpostimarkkinointi, uutiskirje, mobiili, personointi, tehokkuus

Aika ajoin törmää kysymyksiin uutiskirjeviestinnän ja -markkinoinnin tehokkuudesta sekä hyödyllisyydestä. Nyt niitä ei tarvitse enää miettiä, sillä listasimme tutkittua tietoa siitä kuinka sähköposti yksinkertaisesti on markkinoinnin ja viestinnän kuningas.

Hyvä tietää

  • Sähköpostitilien määrän arvioidaan nousevan 4.3 miljardiin vuoden 2016 loppuun mennessä (Radicati Group).
  • Työntekijät lukevat työviikon aikana sähköpostia keskimäärin kolmetoista tuntia (McKinsey).
  • Aikuisista, joilla on pääsy internettiin, lähes kaikilla on sähköpostitili (92 %) (Pew Research).
  • Uutiskirjeen tilaajat käyttävät 10-60 minuuttia viikossa markkinointiviestien lukemiseen (Blue Kangaroo).
  • Siinä missä 90 % sähköpostista saavuttaa vastaanottajan, vain 2 % näkee sosiaalisen median viestit uutisvirrassaan (Forrester research).
  • B2B-markkinoijista 83 % hyödyntää uutiskirjettä (Content Marketing Institute).

Sähköpostin tehokkuus

  • Sähköposti on 40 kertaa tehokkaampi uusien asiakkaiden hankinnassa kuin facebook tai Twitter (McKinsey).
  • Uutiskirjeen tilaajat jakavat sähköpostin kautta saadut viestit sosiaalisessa mediassa kolme kertaa todennäköisemmin kuin muista kanavista tulleet viestit (QuickSprout).
  • Asiakkaat haluavat tarjouksia mielummin sähköpostin (72 %) kuin sosiaalisen median (17 %) välityksellä (MarketingSherpa).
  • Uutiskirjeen tilaajista 81 % teki ostokset uutiskirjeen kautta (eMarketer).
  • 33 % uutiskirjeen tilaajista avasi viestin pelkän otsikon perusteella (convince and convert).

Sähköpostin tuottavuus

  • Sähköpostin investoinnin tuottoprosentti on 3800 % (DMA).
  • Sähköpostin tuottavuus on nelinkertainen (29 %) suoramarkkinointiin (7 %) verrattuna (Chief Marketer).
  • Sähköpostin kautta tehtyjen tilausten määrä on kolminkertainen sosiaaliseen mediaan verrattuna (McKinsey).

Mobiiliviestintä

  • Noin 53 % sähköpostista avataan mobiililaitteilla (Campaign Monitor).
  • Joka kolmas uutiskirjelinkin klikkaus tapahtuu mobiililaitteen kautta (Campaign Monitor).
  • Gmailin lukijoista 75 % lukee sähköpostinsa mobiililaitteella (TechCrunch).

Kohdennettu viestintä

  • Personoidulla otsikolla varustetut uutiskirjeet avataan 26 prosenttia todennäköisemmin kuin ilman personointia olevat (Campaign Monitor).
  • Uutiskirjeen personointi lisää linkkien klikkausprosenttia 14 % (Aberdeen).
  • Personoidut uutiskirjeet lisäävät myyntiä 20 % (Monetate).
Kirjoittaja: Creamailer Oy