Aika ajoin törmää kysymyksiin uutiskirjeviestinnän ja -markkinoinnin tehokkuudesta sekä hyödyllisyydestä. Nyt niitä ei tarvitse enää miettiä, sillä listasimme tutkittua tietoa siitä kuinka sähköposti yksinkertaisesti on markkinoinnin ja viestinnän kuningas.
Hyvä tietää
- Sähköpostitilien määrän arvioidaan nousevan 4.3 miljardiin vuoden 2016 loppuun mennessä (Radicati Group).
- Työntekijät lukevat työviikon aikana sähköpostia keskimäärin kolmetoista tuntia (McKinsey).
- Aikuisista, joilla on pääsy internettiin, lähes kaikilla on sähköpostitili (92 %) (Pew Research).
- Uutiskirjeen tilaajat käyttävät 10-60 minuuttia viikossa markkinointiviestien lukemiseen (Blue Kangaroo).
- Siinä missä 90 % sähköpostista saavuttaa vastaanottajan, vain 2 % näkee sosiaalisen median viestit uutisvirrassaan (Forrester research).
- B2B-markkinoijista 83 % hyödyntää uutiskirjettä (Content Marketing Institute).
Sähköpostin tehokkuus
- Sähköposti on 40 kertaa tehokkaampi uusien asiakkaiden hankinnassa kuin facebook tai Twitter (McKinsey).
- Uutiskirjeen tilaajat jakavat sähköpostin kautta saadut viestit sosiaalisessa mediassa kolme kertaa todennäköisemmin kuin muista kanavista tulleet viestit (QuickSprout).
- Asiakkaat haluavat tarjouksia mielummin sähköpostin (72 %) kuin sosiaalisen median (17 %) välityksellä (MarketingSherpa).
- Uutiskirjeen tilaajista 81 % teki ostokset uutiskirjeen kautta (eMarketer).
- 33 % uutiskirjeen tilaajista avasi viestin pelkän otsikon perusteella (convince and convert).
Sähköpostin tuottavuus
- Sähköpostin investoinnin tuottoprosentti on 3800 % (DMA).
- Sähköpostin tuottavuus on nelinkertainen (29 %) suoramarkkinointiin (7 %) verrattuna (Chief Marketer).
- Sähköpostin kautta tehtyjen tilausten määrä on kolminkertainen sosiaaliseen mediaan verrattuna (McKinsey).
Mobiiliviestintä
- Noin 53 % sähköpostista avataan mobiililaitteilla (Campaign Monitor).
- Joka kolmas uutiskirjelinkin klikkaus tapahtuu mobiililaitteen kautta (Campaign Monitor).
- Gmailin lukijoista 75 % lukee sähköpostinsa mobiililaitteella (TechCrunch).
Kohdennettu viestintä
- Personoidulla otsikolla varustetut uutiskirjeet avataan 26 prosenttia todennäköisemmin kuin ilman personointia olevat (Campaign Monitor).
- Uutiskirjeen personointi lisää linkkien klikkausprosenttia 14 % (Aberdeen).
- Personoidut uutiskirjeet lisäävät myyntiä 20 % (Monetate).